Workshops Learning@Work

1. Leren in beweging

Hoe zorgen we ervoor dat we bekwaam zijn en blijven op een zo efficiënt mogelijke manier? Hoe sturen we meer vanuit vertrouwen in de professional? Hoe laten we leren zoveel mogelijk aansluiten bij uw werkplek en uw eigen leerbehoefte? Dit zijn vraagstukken waar we binnen het project ‘Leren in beweging’ mee bezig zijn. Wij presenteren u onze visie op continue bekwaamheid, waarin het ‘five moments of need’ model en performance support een belangrijke rol spelen.
 
 
Deventer Ziekenhuis
Coby Veenstra, Bart Talens, Yanieke Paalman en Lianne Ilsink
 
 

2. Innoveren@work

Er zijn in uw organisaties meer innovatieve ideeën dan u denkt. Hoe motiveert u medewerkers om deze ideeën om te zetten in actie? En….wat is innovatie eigenlijk?
 
Spaarne Gasthuis
Veerle Struuben
 

3. Blended learning traject en scenariotraining?

Richard UffinkRichard Uffink is werkzaam als docent vaardigheidsonderwijs binnen het Slingeland Ziekenhuis. Als trainer, coach en consultant van het LMS Leerplein Slingeland Ziekenhuis gebruikt hij met regelmaat blended learning trajecten met als toevoeging een scenariotraining voor de transfer van theorie naar praktijk.
 
Slingeland Ziekenhuis
Richard Uffink
 

4. Deel jouw verhaal met pakkende video's. Leer video maken met je Smartphone

Rob Freijssen en Davidson Rodrigues hebben een trainingsprogramma ontwikkeld waarin mensen zonder veel ervaring kunnen leren professionele video's te maken. Filmen, monteren en storytelling en dat alles op één en hetzelfde apparaat. Deze werkwijze is toepasselijk voor interviews, instructie, promotie of vloggen. Tijdens deze workshops over professioneel filmen met uw smartphone, maakt u kennis met deze nieuwe werkwijze, ontvangt u tips & tricks en maakt u een eenvoudige korte video.
 
MoJo
Rob Freijssen & Davidson Rodrigues
 

5. Innoveren in de Jeugdzorg

De ontwikkeling van 1520 naar 2020; waar Spirit ooit begonnen is in het Burgerweeshuis, tot hoe we in 2020 eigenlijk het liefst zouden willen dat de jeugdzorg overbodig is. De werkwijze van de Garage2020 komt aan bod. Hoe kunt u innoveren volgens de methode van de Garage en wie en wat hebt u daarvoor nodig? En tot slot ook... wat heeft de Garage al opgebracht aan vernieuwingen, ideeën, eHealth, pilots en probeersels: Hoe kan Virtual Reality ons helpen?
 
Garage2020
Evelyn Visschedijk
 

6. Virtual Reality in het onderwijs

In deze workshop laten we u zien hoe u op een eenvoudige wijze zelf een VR-filmpje kunt maken en hoe u VR in kunt zetten voor het onderwijs. Laat u verrassen door de mogelijkheden van VR.
 
Spaarne Gasthuis
Priscilla Verwoert
 

 

7. Succesverhalen uit de ziekenhuispraktijk

In 6x6 minuten een presentatie over een succesverhaal over leren in Nederlandse ziekenhuizen.
  1. Hoe krijg je 1000 verpleegkundige met elkaar, online, in gesprek over de toekomst van hun vak (MOOC)? – Spaarne Gasthuis
  2. Scholingstraject in het kader van functiedifferentiatie verpleegkundigen – Bernhoven
  3. Videoleren/ask me – Groene Hart Ziekenhuis
  4. Werkbegeleiding met behulp van performance support – Gelre Ziekenhuizen
  5. Leerexpeditie KiPZ in beeld – Sophia Revalidatie
 

8. Functieprofielen ouderwets? Nee hoor!

Stefanie Stam en Suzanne van der LiendeWe zijn op weg naar een toekomst zonder functieprofielen. Waarin we onze medewerkers steeds meer gaan inzetten op hun talenten. En die talenten laten zich gelukkig niet beperken door de kaders van een functieprofiel! Toch zijn de mappen vol functiebeschrijvingen in onze ziekenhuizen nog dagelijkse praktijk, al was het maar omdat de CAO er nu eenmaal om vraagt. Maar gebruiken jullie ze ook echt? Voor een inspirerend gesprek met je medewerkers bijvoorbeeld. Over hun talenten, ambities, een volgende carrière stap, leren & ontwikkelen of zelf organiseren? Zolang die functieprofielen dan toch nog moeten, dan kun je er maar beter iets heel erg gaafs van maken dachten wij. Kom naar onze workshop en maak kennis met onze verrassende en vernieuwende aanpak!
 

Stefanie Stam & Suzanne van der Liende
Qambium